29 juni 2020

Veckolistan

Allmänt

En ny vecka är igång, sista veckan innan jag får lite semester, ska bli så skönt med en veckas ledighet! 
 
Men än är vi inte där och istället för att blicka framåt så tänkte jag blicka bakåt, på förra veckan och hur den var. Tänkte att det var dags för en liten veckolista för att utvärdera förra veckan.
 
Vad var det bästa med veckan?
Min lediga fredag var definitivt en höjdpunkt, ni ser ju bilderna i inlägget här under hur underbar den dagen var. Jag och Oskar gick även på en härlig AW med en vän, det var så kul och härligt så absolut en höjdpunkt. En annan höjdpunk, som hade med jobb att göra, var att jag fick veta att jag fått en tjänst jag sökt! Det är fortfaande inom samma arbetsplats så jag ska inte byta jobb men jag kommer få fler arbetsuppgifter och det ska bli så himla kul! Jag ser verkligen fram emot det. Jag trivs så otroligt bra på min arbetsplats och att få mer ansvar och fler arbetsuppgifter känns både läskigt och nervös men också så himla bra och spännande. Längtar efter att börja på den nya tjänsten! 
 
Vad var det värsta med veckan? 
Vet inte om det var så mycket dåligt som hände förra veckan. Jag sov extremt dåligt och kände verkligen av allt pollen så jag var extremt trött och det kändes som att jag hade en konstant dimma i huvudet, så trlttheten och allt pollen var nog det värsta. 




Bästa måltiden förra veckan
Hmm, kommer knappt ihåg något jag åt förra veckan, bra minne man har! Men vi gjorde löjromspizza kommer jag ihåg. Det är verkligen en ny favorit här hemma, så galet gott! Har ni inte testat löjromspizza än så måste ni testa det. 
 
Bästa filmen/serien jag såg förra veckan
Kollade inte på sådär jätte mycket nytt, titta mest om gamla avsnitt av serier jag redan sett. Men vi såg The Whole Truth som finns på Netflix. Den var faktiskt riktigt spännande och bra, en bra thriller om man har någon timme över så den tipsar jag absolut om. 
 
Veckans shopping
Jag brukar väldigt sällan kunna skriva saker på den här punkten då jag faktiskt är väldigt dålig på att köpa nya saker men förra veckan hände det grejer. Spenderade alldeles för mycket pengar men jag köpte bara sådant jag faktiskt behövde. Blev ett par shorts, en jumpsuit, hårvård, hudvård, ett hårband, underkläder, skor och smink. Det bästa köpet var nog shortsen, jag ägde inte ett par shorts innan jag köpte dessa så det var hög tid att köpa nya. 

 
 
 
Veckans fundering
Förra veckan så var det stort fokus på sömn då jag sov otroligt dåligt. Så jag funderade mycket på hur man kan förbättra sömnen, har ni några förslag? Jag googlade en hel del på vad man kan göra som inte innebär att gå till vården och få medicin utskrivet. Hittade en spray som man kunde spraya i sovrummet och på kudden innan man skulle sova som endast innehöll lugnande ämnen, funderar på att testa den. Dock är jag extremt tveksam mot sådana produkter men det är värt att testa i alla fall. Jag snittade ungefär 2-4 timmars sömn varje natt förra veckan, vilket inte gör så mycket bra för en så något måste jag hitta på. 
 
Ångrar du något med förra veckan
Jag ångrar att jag inte gjorde mer saker eller var mer social men jag orkade verkligen inte. Fick ställa in en vinkväll med en vän bara för att jag var så otroligt trött och mådde så dåligt på grund av pollen. Nu när jag har mer energi så ångrar jag det men där och då så gick det verkligen inte, jag mådde för dåligt. 
 
Tror du nästa vecka kommer bli bättre eller sämre än förra veckan?
Jag tror den här veckan kommer bli lite bättre än förra. Jag har mer energi vilket är positivt, jag har den där otroliga känslan som infinner sig när semestern närmar sig. Veckorna kommer nog vara ganska lika ändå men känslan den här veckan kommer nog vara lite bättre än förra, så ser verkligen fram emot den här veckan. 
 
 
 

 
Yasmine

Så kul med ny tjänst, grattis! 🙂
Lider med dig om pollen alltså, har samma besvär just nu. Känner knappt igen mig själv... :( Kram

Emma Engström

Förstår helt att AW'n var en höjdpunkt, kan verkligen vara så kul at göra såna saker! :D Men så tråkigt vad pollen ställer till det, jag kan verkligen relatera för ibland känns det som att man är förkyld eller sjuk överlag! Ta hand om dig <3

Jasmine

Grattis till framgång på jobbet!

Svar: Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar!

Kram

Beatrice Jakobsson

Älskar sånna listor!!! 😍😍

Amanda (Swedish Passport)

Kul att få läsa, håller tummarna för att du känner dig piggare den kommande veckan! :)

My

Så roligt med AW! Och grattis till jobbet :D

Alice

Grattis till den nya tjänsten, och hoppas att du mår bättre med pollen den här veckan! ÄLSKAR dina byxor! <3

Pauline Hurtig

vad tråkigt att du inte orka, pollenallergi verkar hemskt

Carolina

Åh så mysigt vecka du verkar ha haft! Låter trevligt med AW med en vän och nya arbetsuppgifter. :D
Trist dock med pollen och tröttheten :/

Beatrice Jakobsson

Vad jobbigt med pollen, förstår att det måste varit jobbigt! 😟

Hilma Eklund

Måste bara säga att jag tycker din header är sååå fin! Du är så himla fin och söt tjejen! 💛💛 stor kram till dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress